• 25Feb

    10:00 — 15:00

    KB5 Gym Bratislava

    Cena: 80,- € 70,- €

    GGP: Cvičenie s vlastnou váhou pre začiatočníkov

    Cena

    Do 18.02.2023: 70,- € / Potom 80,- €

    Seminár povedie

    Pavel Macek, zakladatel a šéfinštruktor školy KB5, StrongFirst Master Certified Instructor, Flexible Steel Instructor Specialist

    Mladosť obnovujúce cviky s vlastnou váhou

    Mnohé zdroje tvrdia, že indickí zápasníci robili stovky, dokonca tisíce hindu klľukov a hindu drepov denne. Či už je to pravda, alebo nie, na tom nezáleží, my ich budeme cvičiť o poznanie menej, každopádne – tieto cvičenia prinášajú mnohostranný užitok, ako sami zistíte: pohyblivosť, pružnosť, silu, vytrvalosť, zdravie.

    Pavel Tsatsouline píše v Super-Joints:

    „Existuje milión cvičebných súborov,“ premýšla akademik Amosov. „Pozrite sa do cvičebnej literatúry a nájdete tam veľmi zložité zostavy, ktoré majú 40-50 cvikov. Tieto na prvý týždeň, iné na druhý atď., až do zblbnutia. Tvrdia, že každý sval potrebuje svoj vlastný pohyb. Netreba si ich doberať, prácou odborníka je vymýšlať nové veci a komplikovať… Nešportovci trénujúci pre zdravie nepotrebujú zložité zostavy. Prečo ich zbytočne zahlcovať? Stačia nejaké predklony a drepy…

    Presne to sa naučíte – veľmi jednoduchý súbor cvikov s predklonmi a záklonmi, kliky a drepy, plus kľudové cvičenie – časom overenú zostavu „cvikov s vlastnou váhou navracajúcich mladosť“, ktorú môžete cvičiť mesiace, možno roky, možno celý život.

    Legendárny Great Gama

    V roku 1890 sa na národnej telocvičnej súťaži rádž z Džódhpuru zišlo cez 400 cvičencov. Všetci začali spoločne cvičiť drepy, známe ako baithaky. Niekedy sa im tiež hovorí hindu drepy – je to variant bežného drepu, v ktorom se máva rukami v rytme pohybu. Štandardný režim zahŕňa provedenie stovky i viac týchto drepov.

    Dospelí muži na rádžovej súťaži cvičili tisícky týchto drepov po celé hodiny. Jeden po druhom odpadávali kvôli únave. Keď už zostávalo len 15 súťažiacich, rádža súťaž ukončill. Bolo jasné, že jeden z nich si vyslúžil ako pozornosť publika, tak cenu súťaže – desaťročný Mian Ghulam Muhammad.

    –“Great Gama: Legendárny zápasník, ktorý inšpiroval Bruce Leeho“, in: Madras Courier, 15. novembra 2017.

    the great gama hindu kliky hindu drepy

    Great Gama Protocol (GGP) je pomenovaný na počesť jedného z najslávnejších bojovníkov v histórii, Ghulama Mohammada Bakshe Butta (22. mája 1878 – 23. mája 1960), pakistánskeho zápasníka, neporazeného majstra sveta v kariére trvajúcej viac ako 52 rokov, známého ako „Pandžábský lev“ alebo tiež ako “Great Gama” (“Veľký Gama”).

    Toto vítazstvo nesvedčí nutne o zápasnických schopnostiach, ale ukázalo neobvyklé vlastnosti fyzickej robustnosti, sily vôle a sútaživosti mladého Gama. V tej dobe bežne robil denne päťsto baithakov a päťsto dandov (preťahovacích klľukov)…

    –Graham Noble, „‚Lev z Pandžábu‘ – Gama v Anglicku, 1910“, in: Journal of Alternative Perspectives, máj 2002. 

    Žiadne vybavenie? Žiadne výhovorky!

    Môžete cviči kedykoľvek a kdekoľvek. Stačí vám pár metrov štvorcových – čínsky majstri tomu hovoria „priestor ležiacíého byvola“ – tj. priestor dostatočne velký na to, aby si naň mohol lahnúť byvol, na cvičenie stačí.

    Zlepšíte svoju pohyblivosť, flexibilitu a kvalitu pohybu!

    S využitím najobľúbenejších a časom preverených cvikov z arzenálu indických bojovníkov. Rehabilitačná rutina? Možno, ale nechajte to na svojom fyzioterapeutovi. Prehabitlitačná a zdravie udržujúca rutina, prospešná pre vaše svaly, kĺby, šlachy, väzy a ďalšie spojovacie tkánivá? Áno.

    Budete silnejší!

    I keď GPP nieje čisto silový program: je to skvelý program „všeobecnej fyzickééj prípravy“, ktorý buduje vynikajúcí pohybový a silový základ pre akýkoľvek následný tréning.

    Zlepšíte si vytrvalosť!

    Aj keď GPP nieje ani kondičný program. Ako vieme zo Strong Endurance™, typické zakyselovacie HIIT síce fungujú – ale za určitú cenu. Budeme používať úplne iný programming než AMRAP (ak neviete, čo to znamená, vôbec neva). Zabudnite na DEADCONy… myslím METCONy. Čo se týka kondície, extra výhody získae vďaka využitiu špeciálnych metód dýchania ako behom cvičenia, tak v pauzách.

    Budete lepšie regenerovať, zkľudníte myseľ, budete lepšie spať

    …pretože pohybové cvičenie vyvážime cvikmi kľudovými. Yin-yang.

    Našim mottom nech je:

    Ak sa po cvičení, kúpeli a masáži cítiš pripravený bojovať za kráľovstvo, potom je tvoj cvičebný program správny.

    –Earle Liederman, Tajemstvo sily, 1925.

    Coach

    Pavel Macek, StrongFirst Certified Master Instructor & StrongFirst Elite, hlavný inštruktor Practical Hung Kyun & MMA Gymu Praha, fanúšik silákov starej školy, Flexible Steel špecialista, inštruktor Oxygen Advantage, milovník mačiek a pitia čaju Pu-Erh a celkovo fajn týpek.

    pozdrav slunci great gama protocol kb5 pavel macek

    Pre koho je seminár vhodný?

    Seminár pre začiatočníkyóv – vhodné pre deti i dospelých bez ohľadu na vek či aktuálny fyzický stav.

    Program seminára GGP

    Úvod

    • Veľký Gama, jeden z najlepších zápasníkov, ktorí kedy žili, neporazený už viac než 52 rokov!
    • Východní/západní starí siláci/umelci bojových umení a ich vybrané cviky s telesnou váhou.
    • „Ranná nabíjačka“ alebo samostatný základný program
    • Výhody? Zdravie, síla, kondícia, kĺbová pohyblivosť, flexibilita, pohyblivosť
    • Vysoké počty opakovaní pre zdravé spojovacie tkanivá: šlachy, väzy a chrupavky
    • Odolnosť, antifragilita, „medzisila“ a cvičenie s vysokým počtom opakovaní/ľahké cvičenie ako ideálny protipól k tréningu s nízkým počtom opakovaní/ťažkému tréningu
    • Harmónia tela a mysli, pohybu a kľudu

    Pozdrav slnku

    • Pozdrav slnku (Súrja Namaskar) – údržba tela starých indických zápasníkov.
    • Dekonštrukcia celej zostavy pre jednoduchšie učenie
    • Blok 1: Predklon a záklon
    • Blok 2: Sekvencia výpadu
    • Blok 3: Hora a Kobra
    • Celá zostavička
    • 4 dôležité tipy pre dýchanie

     

    Dandy alias Hindu kľuky

    • Variant 0 pre úplných začiatočníkov
    • Variant 1 – 4 kroky hindu kľuku
    • Detaily – ruky, prsty, dlane, ramená, postoj, krk…
    • Tempo, rytmus, rýchlosť, plynulosŤ, dýchanie
    • Prečo neroztiahnuť lakte
    • Variant 2 – „Železný vôl ore zem“ (Tie niu geng di 鐵牛耕地), bežná v čínskych bojových umeniach
    • Záverečné poznámky ku kľukom (ktoré sa budú týkať aj ostatných cvikov)

    Baithaky alias Hindu drepy

    • Kolená cez prsty na nohách – nebezpečné, alebo nie?
    • Variant 0 – oporový Baithak
    • Variant 1 – štandard Baithak
    • Švih rúk, rytmus, plynulosť, rýchlosť, dýchanie
    • Variant 2 – Baithak s poskočením
    • Najčastejšie chyby a rady pre starší model terminátorov, čo už majú na tachometri niečo najazdené

    Meditácia v sede

    • Základy „vedomej pozornosti“ alebo „meditácia jedného dychu“
    • Rôzné pozície pre formálnu meditáciu v sede alebo v kľaku
    • Dýchanie ako most medzi telom a myslou
    • Metódy nácviku – od počítania cez pozorovanie až po „iba sedenie“
    • Čo s mysľou, tou neposednou opicou? Je to jednoduchšie, než si myslíte!
    • Doporučená frekvencia, čas, trvanie a ako prípadne naviazať

    Rôzné spôsoby, ako GGP zahrnúť do cvičenia

    • „Ranná nabíjačka“
    • Hlavný program
    • „Docvička“
    • Progresie/regresie
    • Otázky a odpovede
    Čo so sebou?: Športové oblečenie, tenisky s tenkou podrážkou, uterák, niečo na pitie, malú desiatu, pero  a papier – nič viac nie je treba. 
    Trvanie: 5 hodín

    Cena

    Do 18.02.2023: 70,- € / Potom 80,- €

    Prihlásenie na seminár – postup

    1. Uhraďte na účet IBAN: SK05 8360 5207 0042 0707 1277. Do správy pre príjemcu uveďte prosím: „Meno Priezvisko GGP“.
      ALEBO
      formou BTCPay platby v Bitcoine (kliknutím na tlačítko nižšie)
    2. Po uhradení zašlite email pomocou formuláru nižšie. V emaily uveďte a) Vaše meno a priezvisko b) názov a dátum seminára c) info o úhrade (stačí napísať „uhradené“). Bez uhradenia čiastky je registrácia na seminár neplatná.