• 8Dec

    10:00 — 15:00

    KB5 Gym Nitra

    Cvičenie s kettlebell pre začiatočníkov: S&S

    Nech už je otázka akákoľvek, odpoveď znie Swing a Get Up.
     
    Pavel Tsatsouline, StrongFirst Chief Instructor
     
    Skutočne tvrdím, že môžete byť športovcom svetovej úrovne a cvičiť pre prevenciu zranení iba TGU a swingy? Áno, dosť dobre áno.
     
    Gray Cook, svetovo preslávený fyzioterapeut
     
    Fundamentálnym seminárom cvičenia s kettlebell je seminár  Simple & Sinister, najnovšia aktualizovaná verzia „programového minima“ systému StrongFirst z Pavlovej rovnomennej knihy Kettlebell: Simple & Sinister.
     
    Simple & Sinister = kettlebell minimum pre (p)rehabilitáciu, mobilitu, kondíciu, silu, výbušnosť!
     
    „Rozcvička“/príprava pohybu
    • Ako prestať šliapať na brzdu – aby si mohol začať šliapať na plyn
    • Špeciálny „strečing“ pre okamžité zlepšenie silových výkonov (bez posilňovania)
    • „Svätožiara“ (Halo) pre zdravé a mobilné ramená
    • StrongFirst Glute Bridge: Most pre aktiváciu ochabnutých „svalov prdelných“, vystrečovanie flexorov zatuhnutých z každodenného sedenia a lepšie atletické výkony – či už beháš, boxuješ, alebo zdvíhaš železo
    • Kľúčový cvik pre mobilitu bedier a zdravie spodných končatín všeobecne: „Viklajúci pohárový drep“
    • (Prying Goblet Squat)
    Kettlebell Deadlift – najsilnejší pohybový vzorec človeka
    • Bedrový ohyb – ako sa ho jednoducho naučiť (a ako sa líši od drepu!)
    • Metóda prof. Stuarta McGilla, svetovo presláveného odborníka na bolesti chrbta
    • Kettlebell deadlift! Pretože kto necvičí deadlift, necvičí vôbec
    Kettlebell Swing – tukožrút a mašina na výrobu atlétov
    • „Tajomstvo“ swingu nie je v tom, čo sa deje vpredu, ale vzadu: Hike Pass dril
    • Ako sa rýchlo a bezpečne (!) naučiť swing v nadväznosti na predchádzajúce drily
    • Hardstyle swing – maximálna výbušná sila pre minimálnu časovú investíciu a najväčšie zlepšenie
    • Čo je to rýchlostná vytrvalosť a prečo je pre zlepšenie kľúčová?
    • Ako najrýchlejšie popadnúť dych medzi setmi swingov
    • Anaeróbne cvičenie + aeróbne zotavenie = ideálny recept na kondície z pekla!
    • Prechod z jednoručného swingu na obojručný a finty, ktoré ťa naučia vyhnúť sa rotácii a prípadným problémom s ramenami či chrbtom
    Kettlebell Get Up – trpezlivý mentor všetkých skutočných silákov
    • Joga so železom alebo mobilita, flexibilita a sila v jednom (naviac – špeciálny a veľmi dôležitý typ sily)
    • Telo je jeden celok – ako ho do tohoto „jedného celku“ spojiť?
    • Prečo ti tzv. stabilizátory dajú mechanickú výhodu a silu
    • „Nahý Get Up“ – bez záťaže alebo so špeciálnou „záťažou“, ktorá ti perfektne postráži techniku
    • Ako v Get Upe správne zodvihnúť a položiť kettlebell – a vyhnúť sa tak zraneniu ramena
    • Optimálna pozícia ramena a ako sa ju jednoducho naučiť
    • Správne dýchanie v Get Upe – „za štítom“ (čo to je? Zápasníci vedia!)
    „Docvička“ – nutná kompenzácia silového tréningu
    • 2 povinné cviky rozcvičky – zaraď ich hneď a vyhneš sa prípadným problémom
    • Ako najlepšie pretiahnuť svaly zadku?
    • Čo je to Quadratus Lumborum a prečo je nutné ho po tréningu vystrečovať?
    Cvičebný program
    • Čo je to „Easy Strength“ a prečo tak parádne funguje
    • Minimálna efektívna dávka – nech zostane dostatok času na iné aktivity (pretože „viac je iba viac – nie lepšie“)
    • Ako postupne pridávať opakovania a váhu
    • „Simple“ ciele pre mužov a ženy – a „Sinister“ ciele!
    • Jasný a stručný návod pre testovanie zlepšenia
    • Cvičíš momentálne iný silový program, napr. s vlastnou váhou (Naked Warrior) alebo veľkou činkou
    • (Power to the People)? Návod ako zaradiť program Simple & Sinister do týždenného plánu!
    • Čo robiť po splnení programu (minimálne „Simple“ cieľov)

    Čo so sebou?: Športové oblečenie, topánky s tenkou podrážkou, uterák, niečo na pitie, malú svačinku, pero  a papier – nič viac nie je treba. Kettlebells máme dostatok, písomné materiály dostanete na mieste, vrátane odkazu na Kettlebell: S&S Workbook!

    Trvanie: 5 hodín

    Cena: 60,- Eur

    Prihlásenie na seminár – postup

    1. Uhraďte, prosím 60,- Eur na účet IBAN: SK90 7500 0000 0040 2070 2067 BIC: CEKOSKBX. Do správy pre príjemcu uveďte prosím: „Meno Priezvisko KBSAS“.
    2. Po uhradení zašlite email pomocou formuláru nižšie. V emaily uveďte a) Vaše meno a priezvisko b) názov a dátum seminára c) info o úhrade (stačí napísať „uhradené“). Bez uhradenia zálohy je registrácia na seminár neplatná.