• 26NOV
    posilovani pro zacatecniky

    5 nejdôležitějších rád pre všetkých z vás, ktorí sa chcú pustit do cvičenia!

    Tento krátky článok je destiláciou odpovedí na stovky rovnakých a znovu sa opakujúcich otázok, ktoré dostávame emailom či na našich lekciách, alebo sa s nimi stretávame na Facebooku a rôznych diskusných fórach, venovaných fitness, posilňovaniu a cvičeniu všeobecne.

    Prestaň tápať a znovu vynaliezať koleso, čítaj, a sprav si konečne jasno!

    Ideme na to!


    1) Pohyb je ultimátny tromf

    Bez ohľadu na to, ako na tom si, začni pracovať na obnove pohybu – mobilite, flexibilite, stabilizácii, pohybu všeobecne. Najprv je potrebné se hýbať dobre, až potom často a so zátažou.

    Naozaj si myslíš, že ti fitness stroje, 3 série po 10 na bicák, alebo rotoped, pomôžu v tom “hýbať sa lepšie”?

    Ani omylom – presne naopak. Práve preto začíname na lekciách v KB5 s obnovou pohybu pomocou zostavy jednoduchých cvikov.

     

    2) Hlavným cielom tréningu začiatočníkov je…


    Cvičenie! Nie nabrať svaly, nie zdvihnúť maximálnu váhu na ten či onen cvik, ale cvičenie. Nechci hrať heavy metal sólo, keď ešte nevieš ani základné akordy.

    Dobrá technika je jedným z nejjednoduchších spôsobov, ako zesilnieť, zlá technika znamená isté zranenie a nútenú pauzu. Skúsený inštruktor ti okrem zdravia ušetrí aj čas – pod jeho vedením sa správnu techniku naučíš stokrát skôr než pokusy/omyly z YouTube a kníh,

     

    3) Chceš schudnúť? Nabrať svaly?


    “Chudne” sa v kuchyni, nie v gyme. Začni jesť ako člověk, nie ako televízna reklama – vyhni sa cukru, alkoholu, stuženým pokrmovým tukom, pridaj viac zeleniny, kvalitných tukov, mäsa a vajíčok. Pi predovšetkým vodu.

    Kašli na zázračné výživové suplementy. Kalórie nepočítaj, ale konzumuj – žiadne “diéty”! Nerob to (iba) kvôli chudnutiu, ale kvôli zdraviu, sile, vitalite všeobecne.

    Si ako špáratko, a chceš pribrať?

    To isté, čo vyššie, plus viac ryže, zemiakov, batátov.. Jedz jedenkrát denne (od rána do večera), nabehni na nejaký program pre nabratie svalov, dostatočne odpočívej.

    Posilňovaníe pre začiatočníkov

     

    4) Maj odvahu a trpezlivosť robiť menej vecí, ale lepšie!


    To, čo ti napíše tréner vo fitku, je v 99% prípadov “program” v štýle “Ako Psík a Mačička varili tortu” – X cvikov na Y partií, Z sérií po N opakovaní - magľajz.

    Vyber si nástroj, nabehni na jednoduchý (!) a 1000x overený (!) program,který napísal niekterý z TOP profesionálov, nijak ho nemodifikuj a vydrž na ňom minimálne niekoľko týždňov/mesiacov.

    Doporučené nástroje a cviky:

    Veľká činka – deadlift a benchpress
    Vlastná váha – drep na jednej nohe, klik na jednej ruke (a jednoduchšie progresie, ktoré k ním vedú)
    Kettlebell – swing a get-up
    Zatiaľ čo ostatní naháňajú mnoho zajacov, ale nechytia žiadného, zosilni!

     

    5) Pravidelnosť = kľúč k úspechu!


    Zmeraj sa, zváž sa, vyfoť sa v spodnom prádle, zapíš si, ako na tom momentálne si (čo, koľkokrát, s akou váhou… ). Založ si tréningový denník a píš si každý tréning.

    Jedným z kľúčov k úspechu je pravidelnosť – hodina 2x-3x týždenne po niekoľko mesiacov víťazí nad hardcore tréningem v uterok a v marci v 11 prípadoch z 10. Tešíme sa na stretnutie v niektorom z našich KB5 Gymov!